Bloggen kost je tijd en energie

Ja, het is waar. Artikels schrijven kost je tijd en energie. Maar: niet van je laten horen kost je veel leuke klanten. Wil jij beginnen met blogartikels schrijven voor je business? Ontdek dan in dit artikel hoe je dat slim aanpakt.

'Ze' hebben gezegd dat je moet bloggen.

Want...
✅ "Je zet jezelf in de markt als expert als je artikels op je website hebt"

✅ "Het is dé manier om connectie te maken"

✅ "Je blogs helpen massa's geïnteresseerden terwijl jij het leven leidt dat je wilt leiden - waar je ook bent: op avontuurlijke duiksafari in de Malediven, bij vriendelijke Papoea's waar je primitieve artefacten spot, in een Zwitserse chalet waar je raclette smikkelt, in je zetel waar je nagelbijtend het duel tussen Wout van Aert en Remco Evenepoel volgt...

Klinkt mooi, toch?

Maar eenmaal achter je laptop twijfel je.

Want hoe begin je - als niet-marketeer - aan zo'n boeiend blogartikel?

Waarover moet je schrijven? (Die gratis inhaakkalender die zegt wanneer de dag van de kokosnoot is helpt niet echt.)

Als je als ondernemer artikels wilt maken voor je business pak je het beter strategisch aan. 

Een blogstrategie?

Met artikels wil je professioneel, bekwaam en betrouwbaar overkomen. Niet alleen op je website maar ook in je nieuwsbrief op op sociale media. Want blogartikels kun je breed inzetten.

Natuurlijk wil je lezers voor je artikels. Echte. (Niet je moeder of je partner die altijd enthousiast reageert - zelfs als je een saai stukje typt).

Daarom is het goed dat je strategisch blogt. Dat je blogartikels maakt over vragen waarmee je websitebezoekers zitten. Artikels die je lezers helderheid geven over een kwestie waarmee ze zitten. Blogs die glashelder maken wie je bent, wat je doet en mensen aanmoedigen om met jou samen te werken.

Vertel over de juiste zaken

Veel ondernemers hebben geen idee waarover ze een artikel, blog of uitgebreide post kunnen maken.

Ze hebben geen inspiratie.

Nochtans zijn ze wel gedreven. Zet iemand voor hen en ze praten honderduit en met passie. Maar die waterval van woorden vertalen op papier of online? Nee... dan vallen ze stil...

Zo jammer. Want niet weten waarover je het kunt hebben in je marketingartikels kan je leuke klanten kosten.

En content maken over de verkeerde zaken is ook geen goed idee.

Het goede nieuws?

Inspiratie vinden en strategisch en slimme artikels maken voor je website kun je leren. En daar help ik je graag bij. Dan verklap ik je ook mijn P.R.I.K.-formule waardoor je nooit meer zonder ideeën zit.